expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tiistai 11. helmikuuta 2014

Pregnancy pictures of me!

Minulta ollaan toivottu kuvia mahastani raskauden aikana. Löysin koneeltani  facebookistani muutamia kuvia. Minulla on uusi kone, joten suurin osa kuvista vielä siinä vanhassa. Harmi..sen vuoksi että just nyt halusin postaa tämän..enkä myöhemmin, kun olen vanhan koneeni äärellä Sveitsissä. No mutta kysykää mitä vain RASKAUTEEN liittyvää :) Niin kuin olen sanonut aiemminkin, Lucan odotus oli todella helppo ja kiloja ei tullut ylimääräisiä lainkaan. Vedin korkkareilla viimeiseen asti eikä tuntunut missään.

Muutama kuvaa myös pari viikkoa/kk Lucan syntymän jälkeen. Minulle tehtiin siis suuniteltu sektio, josta toivuin nopeasti.

Luca syntyi siis 25.5.2012

Ensimmäinen kuva on 7 tammikuuta 2012 otettu Floridan reissusta. Silloin bikineissä ollessani ei näkynyt mahaa lainkaan..vatsani kasvoi aika myöhään.


Jalat pysyivät tikkuina viimeiseen saakka. Tuossa kuvassa olen ulos lähdössä..oisko ollut Teatterin vip.


 Takaa katsoessa vatsaani ei nähnyt. Kuva Pariisista. Mahani kasvoi ainoastaan eteenpäin.


Istuma kuva otettu Israelista huhtikuussa 2012


Samoin tämä kuva on Israelista :)


Jumppakuva on otettu 7 huhtikuuta 2012 :)


Tässä valkoisessa mekkokuvassa olen matkalla lunchille ystäväni kanssa. Kuvan otin 11 toukokuuta 2012.


BOOOM! Viimeinen raskauskuvani viimeiseltä viikolta pari päivää ennen synnytystä. Synnytin Sveitsissä. Olin huuuuuuge mahakohdalta :D eli oisko kuva otettu tyylii 22 toukokuuta 2012 :)


Viikko tai pari Lucan syntymästä <3


Lucaboo, I love youuu <3


Koffin puisto. Tulimme Lucan syntymän jälkeen Suomeen viettää kesää. Kuva otettu 4 vikkoa Lucan syntymästä.


32 kommenttia:

  1. Onpa ollut iso maha sulla ihan viimeisinä päivinä kun olet noin hoikka :o mutta nätiltä olet näyttänyt :)

    VastaaPoista
  2. Heij!
    Nyt oli pakko tulla kommentoimaan...löysin blogisi vastikään ja luinsen läpi tauotta...tenttikirjat sai väistyä kyllä koska vau tää oli nyt huippu blogilöytöjä niinku longtime! Oot aivan uskomattoman kaunis nainen ja niin makee tyylikin!
    Sun persoonaa silti fanitan eniten, koska tuollanen itsevarmuus ja olemus pitäs olla kaikilla naisilla! Oon jopa siitä enempi kateellinen kuin upeista laukuistasi:D
    Oot kertakaikkiaan upea! kiitos tästä blogista tätä on ilo lukea:)
    Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi:)
    -Micaela

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vitsit nainen...kiitos ;)) hymyilen ja vähän punastuinkin :) hih.

      Hyvää ystävänpäivää sulle <3 Hope pysyt mukana täällä.

      xx

      Poista
  3. Miksi päädyit suunniteltuun sektioon? Vaikuttiko sektio maidon nousuun ja imettämiseesi? Millainen Luca oli mahassa, oliko hänellä joku päivärytmi, jota jatkoi mahan ulkopuolella? Entä osasitko aavistella millainen lapsi syntyy sen perusteella oliko Luca kova liikkumaan mahassa vai ei?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihen löytyy kaksi syytä. Pelkään synnytystä koska olen pienikokoinen (sen vuoksi että olen niin pieni että pelkäsin jos lapsi ei tule ulos ja joutuu hätätoimenpiteisiin. Toinen syy on sitten hyvin itsekäs varmasti monen mielestä..halusin sektion myös sen vuoksi koska en halunnut että paikat siellä alhaalla muuttuisi mitenkään. Lääkärini kuitenkin kehotti sektioon.

      Olen erittäin tyytyväinen sektioon ja tekisin sen uudestaan. Molemmat tavat sisältävät siis riskinsä. Eikä ole olemassa mitään oikeeta tai väärää. Raskaus ja synnytys on suuri asia naisen elämässä.

      Maito kyllä nousi heti sairaalassa, mutta minulta tuli tosi vähän maitoa. Joten imetin Lucaa kuukauden ja vaihdoin sit kokonaa korvikkeeseen. Mua ei haittaa etten päässyt imettämään, koska en usko että se olisi ollut mun juttu.

      En yhtään osannut arvata minkälainen kaveri sieltä tulee :D <3 Kyllä se päivärytmi mahassa raskauden loppupuolella alkoi olemaan. Luca oli vilkas mahaasukas!!

      Ihanaa ystäänpäivää ja vloppua sinulle <3

      Poista
    2. Tuo pieni kokosuus on täyttä soopaa. Olen paljon pienempi kuin sinä ja silti synnyttänyt kaksi lasta normaalisti. Lääkäri sanoi suomessa olikohan hmm jotain 150cm on raja, että aletaan miettiä onko lantio minkä kokoinen. Sitäkään ei päällisin puolin voi keneltäkään sanoa ja muutenkin arviointi hankalaa. Suoraan sanottuna halusit sektion. Piste. Lopeta tuo pienikokoinen soopa.

      Poista
    3. Hei kuule..ootko käynyt mun sisälläni tutkimassa olenko pieni vai löysä?? Sä varmaan olet pienikokoiseksi ollut sitten tarpeeks löysä sieltä lantion kohdalta sisältä että se on ollut täysin fine sinulle synnyttää alateitse, mutta minä en ollut kun hän siellä viikkoa ennen vielä tutkiseli paikkoja ja uskon Sveitsin lääkäreiden pätevyyteen 100%. Vaikka tiukkuus ei olisi tullut puheeksi niin olisin silti valinnut sektion. Niin kuin sanoin..en halua että paikkani räjähtää ja muuttuu miksikään sen takia että saan lapsen. Piste.

      Poista
    4. Joten olen oikeastaan iloinen että hän suositteli sektioo. Kannattaa myös muistaa että täällä sektio ja alatiesynnytyksiä tehdään yhtä paljon. Suomessa se ei ole mahdollista.

      Poista
    5. Tiukka :D ahaha . Vielä tämä hauskemmaks muuttuu. Siis tosi tosi pätevän kuullosta lääkäriä Sveitsissä. Minkälaisilla tutkimuksilla tiukkuus todettiin? :D

      Poista
  4. Ihana toi valkoinen mekko, kuva missä olet vielä raskaana :).
    Niitä ei varmaan enää saa ,mut mistä se on ostettu? ;). Tekisi mieli ostaa itselle samanlainen kesäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Zarasta. Kiitos <3 Mekko on ostettu 4 vuotta sitten :/

      Poista
  5. Oo, poikasi on syntynyt samana päivänä kuin minä :) tosin 25 vuotta myöhemmin, hehe. Meillä oli juusto 25.5.2012 aiva huikeat bileet, mun 25v (luonnollisesti) ja valmistujaiset samalla.
    Kuukauden päästä olinkin jo raskaana :)
    Sulla on ollu todella kaunis (ja iso!) maha, olet onnekas, ettei raskausarpia tullut! Ei tullut onneks mullakaan. Kiva on seurata sun blogia, kun elämme niin erilaista elämää, tervetuloa siis vastavierailullekin!

    http://ruusuillatanssimistasittenkin.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sinä <3 Käyn ehdottomasti tutustumassa blogiisi.

      Hyvää ystävänpäivää ja nautinnollista vloppua.

      xx

      Poista
  6. Siis aivan infernaalisen uskomatonta toi sun palautuminen! Voi vitsit mikä luontoäidin timantti sä olet! =O Aivan sama imaisetko sisääsi ilmaa, nieletkö norsun, halaatko wc pyttyä tai odotatko lasta (yritän siis sano että ihan mitä tahansa teet vartalollasi) niin pysyt aivan upeana ja heleänä :D Voin vain kaukaa ihailla! Kaikkea kaunista sinulle jatkoonkin ja pidähän samaan malliin huolta itsestäsi gorgeous :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No Kiitos! Mutta täytyy muistaa että se on niin yksilöllistä..jos vaikka tulisin raskaaksi nyt niin voi olla että se olisi täys katastrofi koko odotus. Mutta juu..hyvä aineenvaihdunta ja geenit mulla kai on :)

      Poista
  7. Onko teillä aikeissa hankkia toista lasta?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EI :D ei ainakaan nyt..ei ollenkaan vauvakuumetta!! Haluan nauttia Lucasta ja onneks Lucalla on 4 sisarusta mieheni puolelta niin ei tarvii miettiä asiaa. Elämme tällä hetkellä niin liikuvaista elämää että toinen lapsi olisi liian stressaavaa.

      Poista
  8. Oliko sektio pakollinen sinun kohdallasi vai vain kehotus? Itselläni myös hyvin pieni lantio sekä kohdun alue, mutta silti Aijon ehdottomasti synnyttää alateitse. Myös mieheni on sitä mieltä jos ja kun joskus lapsen saamme. Myöhempään terveyteen liittyvät riskit. Synnytystapa saattaa vaikuttaa vastasyntyneen immunologiaan. Alateitse syntyneiden lasten veressä on enemmän liuskatumaisia valkosoluja, monosyyttejä ja luonnollisia tappajasoluja kuin keisarileikkauksella syntyneillä. Lisäksi fagosyyttien toimintakyky on alateitse syntyneillä lapsilla parempi jopa vielä kuusi kuukautta syntymän jälkeen (Grönlund ym. 1999). Näillä tekijöillä saattaa olla merkitystä myöhemmän atopian, astman tai infektiokierteen syntymisen kannalta (Xu ym. 2001).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista. Äidilläni oli ahdas lantio, mutta silti lääkäri kehotti synnyttämään siskoni alateitse juurikin terveyssyistä. Kuitenkin ponnistusvaiheessa sisareni jäi jumiin jonka seurauksena lapsi jouduttiin vetää olkapäästä usean hoitajan voimin. Nyt siskollani roikkuu toimintokyvytön pieni käsi. Arvata saatta kuinka yksikätisyys vaikuttaa käytännön töihin, arjen askareisiin sekä sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kuvittele vauva ryömimässä yhdellä kädellä.
      Nuo yllämainitsemasi asiat ovat todella pieniä ja harvinaisia siihen että suurella todennäköisyydellä ahdaslantioisena synnyttäjänä lapsesi voi vammautua. Minä olen tullut keisarileikkauksen avulla maailmaan, ja olen silti hyvin terve sekä urheilullinen nainen.

      Poista
    2. Minulle ainakin lääkäri sanoi suoraan että kyllä vauva ulos ehkä mahtuu,mutta voi jäädä olkapäästä kiinni ja tulee juuri tämä jännepinne niin että joutuu pitkiin fysioterapia-kuntoutukseen.

      Poista
    3. Noh, oma on päätöksesi. Sisarelleni tehty useita leikkauksia ja hoitoja, tuloksetta. Halusin vain tuoda vastapainoksi minun näkemykseni. Kaikkea hyvää synnytykseesi. ♡

      Poista
    4. Moikkamoi <3 Minun kohdallani sektio oli kehotus, MUTTA minä olin tehnyt aiemmin itse päätöksen että haluan sektion. Siihen löytyy kaksi syytä. Pelkään synnytystä(sen vuoksi että olen niin pieni että pelkäsin jos lapsi ei tule ulos ja joutuu hätätoimenpiteisiin. Toinen syy on sitten hyvin itsekäs varmasti monen mielestä..halusin sektion myös sen vuoksi koska en halunnut että paikat siellä alhaalla muuttuisi mitenkään.

      Olen erittäin tyytyväinen sektioon ja tekisin sen uudestaan. Molemmat tavat sisältävät siis riskinsä. Eikä ole olemassa mitään oikeeta tai väärää. Raskaus ja synnytys on niin suuri asia naisen elämässä, että ei kannata muiden valintoja ainakaan hirveesti arvostella.

      pus ja hyvää ystävänpäivää <3

      Poista
  9. Itsekin haluaisin tietää, miksi sinulle tehtiin sektio. Kuinka pitkään imetit? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastasin äsken edelliselle, niin laitan sulle tähän lähes saman vastauksen tähän :)

      Minun kohdallani sektio oli kehotus, MUTTA minä olin tehnyt aiemmin itse päätöksen että haluan sektion. Siihen löytyy kaksi syytä. Pelkään synnytystä(sen vuoksi että olen niin pieni että pelkäsin jos lapsi ei tule ulos ja joutuu hätätoimenpiteisiin. Toinen syy on sitten hyvin itsekäs varmasti monen mielestä..halusin sektion myös sen vuoksi koska en halunnut että paikat siellä alhaalla muuttuisi mitenkään.

      Olen erittäin tyytyväinen sektioon ja tekisin sen uudestaan. Molemmat tavat sisältävät siis riskinsä. Eikä ole olemassa mitään oikeeta tai väärää. Raskaus ja synnytys on niin suuri asia naisen elämässä, että ei kannata muiden valintoja ainakaan hirveesti arvostella.

      Imetin kuukauden. Luca sai kuitenkin koko ajan myös korviketta. Lopetin imettämisen kun tulimme Suomessa käymään ja korvikkeita oli niin hyviä. En ole imettämis tyyppiä. Enkä usko että Luca siitä kärsinyt. Maitoa ei minulta siis tullut kunnolla ja se teki koko prosessin aika raskaaksi.

      xx

      Poista
  10. Miten sulle ei tullut yhtään raskausarpia? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :o I dont know..hyvä tuuri?!

      Poista
    2. Mulle tuli ihan älyttömästi! Käytitkö jotain voidetta, masutuubia? :)

      Poista
    3. Käytin perus Body shopin rasvaa. Olen käyttänyt niitä aina :) Erilainen ihotyyppi perhaps?
      ootko saanut häivytettyä niitä?

      Poista
  11. Oiii ihania kuvia!!! Kiitti kun laitoit <3

    VastaaPoista
  12. haluun kommentoida tänne ihan vaan lisätäkseni sun tietoisuutta tohon synnytykseen. Suurin muutos synnytysteihin tulee raskaushormonien vaikutuksesta, eikä synnyttämisestä. Eli ne sun paikat löystyy joka tapauksessa jos oot ollut raskaana :) tietty nuorena palautuu nopeasti, mutta toi on vähän harhakäsitys, että synnyttäminen vaikuttaisi niin paljon paikkoihin.

    VastaaPoista